decoration decoration decoration
decoration
leaf leaf leaf leaf leaf
decoration decoration

Stepper – mały przyrząd, duże korzyści

Stepper to jeden z najczęściej goszczących w naszych domach przyrządów do ćwiczeń. Jest to ergonomiczne narzędzie o małych rozmiarach, ale efekty ćwiczeń na nim wykonywanych mogą zaskakiwać. W czym tkwi fenomen jego popularności?

Siła w prostocie

Stepper to przyrząd zbudowany z dwóch ruchomych pedałów, na którym praca przypomina wchodzenie po schodach. Dzięki temu pracujemy nad mięśniami dolnej części ciała- łydek, ud i pośladków. Jego nieskomplikowana budowa, łatwe użytkowanie i efektywność wykonywanym na nim ćwiczeń, czynią ze steppera doskonałe narzędzie do ćwiczeń zarówno w klubie fitness, jak i w domowym zaciszu. Dzięki pedałom uginającym się pod ruchami naszych stóp, możemy wykonywać ruchy w płaszczyźnie góra- dół, ale nie tylko- to zależy od rodzaju steppera.

Prosty, boczny, a może skrętny?

Najpopularniejszy jest wspomniany już stepper prosty, o ruchach pedałów w płaszczyźnie pionowej. Stepper boczny symuluje jazdę na nartach, ćwiczenie na nim wymaga utrzymania równowagi, co wynika z kolebkowej budowy dolnej jego partii. Dzięki temu trening jest bardziej wszechstronny, angażując do pracy większość mięśni ciała. Z kolei stepper skrętny gwarantuje wielokierunkowy ruch- poza tradycyjnymi ruchami góra- dół, trenującymi dolne partie ciała, wykonywane są jednocześnie ruchy skrętne, tak jak w stepperze bocznym, a dodatkowo- ruchy skrętne talii. Pomaga to trenować mięśnie nóg, pośladków, oraz mięśnie skośne i proste brzucha. Inne modyfikacje obejmują m. in. bardziej stabilną i złożoną budowę, z przednią kolumną i możliwością lekkiego pochylenia do przodu. Taki stepper złożony to lepsza stabilność i efektywność ćwiczeń; z racji masywniejszej i trwalszej budowy, dedykowany jest osobom o wysokim wzroście lub z nadwagą. Dodatkowo stepper może być wyposażony w panel wyświetlający czas treningu, ilość powtórzeń czy spalonych kcal, lub w uchwyty na elastycznych linkach, umożliwiające trening mięśni ramion i barków.

Dla kogo?

Stepper to bardzo uniwersalny przyrząd do ćwiczeń, trening na nim może odbyć niemal każdy. Ale nie daj się zwieźć jego pozornej prostocie- to może być naprawdę wymagający trening. Stepper to sposób na kompleksowy trening zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Może być także doskonałym narzędziem rehabilitacyjnym dla osób po unieruchomieniu kończyny dolnej, np. po złamaniu, które chcą wzmocnić mięśnie bez ich rozbudowy. Ćwiczenia na stepperze nie obciążają stawów kolanowych, stanowią wiec doskonałą alternatywę dla biegu w przypadku osób cierpiących na bóle kolana. To trening o charakterze kondycyjnym, wzmacnia więc układ sercowo- naczyniowy.

Jak ćwiczyć?

Trening poprzedzony powinien być rozgrzewką, a zakończony rozciąganiem. Ćwicząc, utrzymuj prawidłową, wyprostowaną postawę ciała. Modyfikując tempo wykonywanych ruchów, opór pedałów steppera oraz czas treningu, możesz trenować z różną intensywnością, spalając w ciągu godziny ćwiczeń nawet 500 kcal. Stepper to sprzęt naprawdę godny uwagi; warto się do niego przekonać i czerpać korzyści z tak uniwersalnego treningu.

Tags: ćwiczenia na nogi, stepper

LEAVE A REPLY

loading
×